onsdag 26 december 2007

Det är som en sjukdom!


Jag längtar så förbannat långt bort just nu. Julen var i vanlig ordning en stor besvikelse. Som att man liksom aldrig riktigt lär sig. Jag gjorde rätt i att avskaffa julen alla år. Om ett år sitter jag på en varm strand och sippar drinkar i olika färger. Helst med paraply i. Gärna två.
Jag tänker slita röven av mig för att ha råd med en resa så långt bort jag kan komma.

Julafton var trevlig. Pappa och Carina hade gjort god mat och presenterna var bra. Samma sak hos mamma. Trevligt, mysigt, bra presenter. Det är liksom inte människorna det är fel på, det är högtiden i sig.

Så kära familjemedlemmar och älskade; det blir inte fler jular. Vi kan fira något annat, typ, "var snäll mot alla du älskar-dagen". Mycket bättre. Helt och hållet min kopp te.

Nu ska jag fräta bort färg från mitt hår och titta på film.

Snart blir det ljusare. Det har vänt nu!

Marie
Powered By Blogger