fredag 4 januari 2008

Snart är det sommar tamejfan!


Jag har vältrat mig i gammalt hat och insett att det alltid har varit och alltid kommer vara ett jäkla slöseri med både tid och energi. Jag är ju trots allt sjukt tillfreds. Solen sken inte idag, men om ett par månader kommer man börja ana vår i luften. Det är motivation nog.

I afton har jag och Dila tittat på Rosemary's Baby. Den är ju en så kallad klassiker så vi tänkte, what the heck! Den var naturligtvis intressant, mest för att den är så uppsnackad av gemene man. Men den var ju inte precis läskig. Underhållande är snarare ordet. Vad jag däremot gillade med den, som jag gillar med alla gamla rysare, är det fenomenala soundtracket. Imorgon ska jag kräva att vi tittar på Casablanca och The Birds, för det är alldeles för längsen jag såg båda.

Nu är det dags för sovandet men först lite av läsandet.

Marie
Powered By Blogger