måndag 29 september 2008

Sådär! Nu har jag lagt upp en plan för det kommande året. Jag vågar trotsa det faktum att alla andra samlar på sig beslut och tar dem kring årsskiftet. På många fler sätt är ju faktiskt september den första månaden på året. Året har så länge jag levt varit uppbyggt kring sommarlovet. Det slutar när sommaren kommer, och börjar igen när hösten nalkas. Man kanske skulle försöka genomföra någon slags omflyttning av nyårsafton? Hur som haver! Min plan är att tenta av de sista 250 poängen jag saknar sen gymnasiet i höst. De kommer att läggas upp på 100+100+50 varav de sista 50 poängen består av en individuellt val-kurs. Jag ska Naturligtvis leta jobb också eftersom mitt sommarjobb är finito och jag därmed inte bara är semi-arbetslös längre, utan komplett sysslolös.
Till våren ska jag söka till lärarhögskolan i Malmö, som så länge planerat. Kommer jag in flyttar jag tamefan ner till staden i mitt hjärta redan nästa sommar. Jag känner att detta är en lysande plan och för första gången på länge tror jag faktiskt att jag nästan är på väg dit.

Idag har jag sovit bort ett löfte jag gav Dila och det har inneburit en viss skam, men jag kan inte hjälpa att jag är omöjlig att dra upp ur sängen innan jag har (i mitt tycke iaf) sovit färdigt. Om ett par timmar ska jag sätta mig på en buss, åka till en liten håla, prata med lite olika lärare och lägga upp en plan för mitt studerande. Det ska väl kanske inte direkt bli skitkul, men det ska bli rätt skönt att kunna komma igång med studerandet.

Nu ska jag slänga på mig ansiktet, kläderna och attityden.

Later!
Powered By Blogger