söndag 5 juni 2005

Ett jävla gnällande..

Okej. Rökförbudet har trätt in. Folk slipper dö i cancer pga galna rökande mördare som bolmar sönder allt vad vita tapeter heter.
Och det är ett jävla gnällande!
I min värld, och många andra ickerökares, är det enkelt. De som gör något som i längden tar kål på dess medmänniskor bör anpassa sig till de som inte gör det. Inte tvärtom.
Jag förstår charmen med rökiga klubbar, svett och öl. Det är så jävla häftigt för så är det i filmer. Men i filmer existerar evig kärlek också..alltså ärligt?

Jag tycker att folk ska sluta beklaga sig så djävulskt och hitta något vettigt att bekymra sig om. Det är inte världens undergång om man inte får konsumera två paket cigg varje gång man går ut. Se det som ett lyft för ekonomin istället. Och rök bäst fan ni vill någonstans där jag slipper får mina slemhinnor igenkloggade och kan lukta något annat är askfat veckan efter mitt fem minuter långa besök på krogen. Och håll käften om det sen.

Powered By Blogger