måndag 3 oktober 2005

Nu behöver vi inte låna Jensans vattenpipa mer för nu har vi köpt vår egen. Han är jätteliten och vi kallar honom Junior.
Till honom köpte vi ett paket dunderbra kol och jordgubbstobak.
Möllan i mitt hjärta. Jag vill flytta!
F ö brände vi upp vår balkongmatta på diverse ställen med utspilld kol. Detta var ett resultat av en mindre stabil pytte-vattenpipa.

Jag är vidrigt sugen på godis och dessutom vill jag ha sällskap som vill dela en tetravinare och skratta åt dumheter! Den står ju bara där och ser ensam ut annars.

Och all denna väntan. WAIT A MINUTE!

På bussen, då Iza slår sig ner bredvid Marie och leker främling:
Iza: Är det lugnt att jag sitter här?
Marie: [kyligt] mmm..
Iza: Var bor du då? Jag bor på Erikslustgatan..
Marie: Jaha, för annars trodde jag du bodde på Eriksdalsgatan, det är där jag bor nämligen..
Iza: Ja, just det! eriksDALS! Men är det du som också bor i min lägenhet?
Marie: Ja, det är jag som har ett litet kattkräk och som aldrig städar..
Iza: Jaha! Men då är det DIN disk jag alltid diskar..
Marie: Ja, trevligt att träffas iaf.. Snygga skor..
[tystnad]

Åh vad jag älskar buss-trams.

Marie.
Powered By Blogger