fredag 11 november 2005

En magstark dansös.

Jag gick till ett stort tegelhus idag, och lyfte på en interntelefon som troligen föddes någon gång på slutet av sjuttiotalet.
I den telefonen fanns en ung malmöitiska som guidade mig fram till pengakällan. På måndag ska jag ringa Anna Karin. Undrar om hon är från Umeå.

Pappa fyller år. Han blev orolig över mitt svimmande och jag sa att oron var onödig. Egentligen blev jag glad att han oroade sig, för jag är liten ibland.
Men idag fyller han år, och skall inte ha ledsna tankar.

Idag ska jag och Anders dricka öl, feströka och garva. En kväll enbart för oss. Jag skall stjäla tillbaka. Aldrig mer skall någon stjäla från mig. Det räckte med min röda pulka. Jag trodde den var trygg i vår trädgård, men världen är grym. Och folk stjäl faktiskt från småbarn.

The Strokes alltså. Det är helt sjukt hur de kan funka i alla lägen.

Jag ska macka! Sådetså!

MENS!

Godnatt.

Khadija.
Powered By Blogger