onsdag 21 mars 2007

The minute you walked in the joint
I could see you were a man of distinction
A real big spender
Good lookin' so refined
Say, wouldn't you like to know what's goin' on in my mind?

Peggy Lee - Big Spender

Idag peppar jag på riktiga gamla jazziga klassiker. Mums fillibobi.
Det var pissväder idag och ångesten har börjat klättra på mig om morgnarna igen. Men det är nog bara en svacka. Jag mår i övrigt LYSANDE och trallar runt på sockervadd och lyssnar på fågelkvitter dagarna i ända. Jag har ju faktiskt fått titeln Glädjespridare och det är faktiskt inte självutnämnt.

Åhlala. Igår fick jag ett mail från kärleken i mitt liv. Han nämnde lite i förbifarten att han har bokat biljett hem från Los India-land och kommer befinna sig på Kasterup klockan 09.05 den 30 April. Då kommer jag med hög sannolikhet också befinna mig där. Skrattandes och ev. gråtandes i en salig blandning. Just idag och just nu känns det som att det inte finns mkt som är mer peppat. Det skulle eventuellt vara att det kommer en massa lysande band till Roskilde som jag ska peka festivalfinger till. Lalala.

Hey big spender, spend a little time with me.

Har ätit oregelbundet som satan på sistone. Får sluta med det. Jag blir bara stirrig och godissugen då.

Min nya godnatt-tradition är Stephen King.. Man drömmer så fint efter ett kapitel ur någon av hans mysböcker. Typ, om folk som äter gräsmattor och om manglar som äter människor. Det är myspys och NEJ, jag saknar inte ALLS att gosa med M innan jag somnar. Inte alls. Och jag är aldrig ironisk heller.

Nu ska jag dejta Stephen lite i min säng.

Later amigos and amigas.

Mary Scary

[påtänkt senare: det är ju inte ALLS drygt att läsa kursiv stil på en datorskärm, inte alls. ABSOLUT INTE!]


Powered By Blogger