torsdag 30 augusti 2007

Vaknade av att telefonen ringde idag.. Det var Gustav som ville käka lunch på Format. Naturligtvis var jag sugen och drog på mig nya gråa koftan och gamla rosa baskern och begav mig. En chokladboll och en latte senare traskade vi och lämnade film på Vieokalle. En rättså alldaglig förmiddag, men ändå speciell på något sätt. Jag gillar våra samtal. Gustavs och mina.

Imorgon kommer en tjej hit och kikar på lägenheten. Hon ska troligtvis bo här när jag är borta och ta hand om kissekatten. Det hade varit rätt bra om hon gjorde det, annars kanske han svälter..

På söndag åker jag till Göteborg. Till Mattias, till kärlek. Det är knappt klokt att jag känner mig så himla ensam utan honom. Jag är omgiven av händelser och ändå vill jag bara sitta där i hans [i andrahand hyrda] soffa i en [i andrahand hyrd] 25 kvadratare på Hisingen. Jag drivs av längtan.

Ben Harpers nya skiva är ett mästerverk. Repeat. Och Otis Redding också. Yum.

Sova nu. Nite Nite.
Powered By Blogger