torsdag 4 oktober 2007

Okej lads and loves. Nu har jag en del att uppdatera, sa here it goes!

Fordelar med min vistelse:
  • Jag lar mig prata engelska med brittisk accent. Det ar alltid lite tufft.
  • Tio minuters bilfard harifran finns varldens mest pittoreska/smalaskiga engelska lantby. Den har allt man kan dromma om. En liten lokal pub med en dinglande metallskylt utanfor, sma laga stenhus och mysiga gatunamn typ, Dark Lane. Love it!
  • Lagg pa tio minuter sa kommer man till Brentwood. En stad i typisk engelsk standard, med massor av trevliga affarer. Arkitekturen i england kan man inte klaga pa, och dessutom har de behallt sina kyrkor i ursprungsutseende med oputsad sten.
  • Hosten har inte kommit hit an, det ar fortfarande sensommar.
  • Kladerna pa Primark ar SLAENDE billiga. Man far fnatt. En burk med Body Butter i stil med de som finns pa Body Shop kostar £1 Det ar femton svenska kronor, alltsa nastintill ingenting. Woooohooo! Lotions and potions for hela slanten. Bokstavligt talat dara.

Nackdelar:

  • Britter ar INTE ett dugg trevliga egentligen. Det ar en valdigt artig och valuppfostrad yta pa varenda kotte, men det ar som sagt var bara en yta.
  • Vanstertrafik ar och forblir en dalig ide. Bara ge er?!
  • Bebisar ar roliga salange de inte ar ens egna, punkt.
  • Dimma! Det ar inte host har, men dimmigt ar det tamejfan anda. Jamt.
  • Ett jobb pa en pub i england som svensk tjej ar inget jag rekomenderar, till nagon. De blandar LASK och OL i detta landet. Och det ar inte nagot som hander nan gang da och da, det ar vanligare an att dricka olen utan. Om olen har en dash av lemonade heter det Top. Om den har tva dashes av lemonade heter det Shandie. Fosters Top ar det vanligaste jag saljer. LAGER med FRUKTSODA i! WTF?!
  • Engelska man ar traktlosa fetton och engelska kvinnor ar slampor. Nuff said.

Nu ska jag sova. G'nite.

Powered By Blogger