måndag 3 april 2006

Alexander Lukas

Jag har klarat att sätta tretton fel, är skyldig två miljoner nu till tipstjänst,
är det nåt att ha ett liv som det gnisslar om? Får det va ett liv som det gnisslar om?
Och någon var snäll och lämnade in min plånbok med en påse pulver i och mina stålar,
vill ni ha ett liv som det gnisslar om? Får det va ett liv som det gnisslar om?
Men när jag tar dig i min famn och jag vet att du inte kan låtsas, dansar jag med bara fötter på skärvor från speglar som krossats.
Då är Alexander Lukas bara en tecknad anka. Tur, då har jag tur.
Jag lyckades skaffa mig en bättre självbild, gick och log mot alla tills jag fick en smäll.
Vill ni ha ett liv som det gnisslar om? Får det va ett liv som det gnisslar om?
Och jag grävde mig en grop i stan, de kom och tog min grop för nya tunnelbanan.
Vill ni ha ett liv som det gnisslar om? Får det va ett liv som det gnisslar om?
Men när det är din kropp jag känner och det är din röst jag hör, kan jag glömma att låsa dörren, jag har mina pengar jag har mitt smör.
Då går Alexander Lukas under alla stegar. Tur, då har jag tur.
När jag vaknar upp i mörkret och hör dig sova vid min sida blir jag bländad av det ljus som min lyckliga sjärna sprider.
Då kan Alexander Lukas bara hålla snattran. Tur, då har jag tur.
Man går och har ett liv som det gnisslar om men du och jag har ett liv så det visslar om det. Staden är fin och det gnistrar om den. Om jag har ett flin? Ja gissa om!
Powered By Blogger