onsdag 26 april 2006

Sentimental. Jag är nog mästaren. Men jag dras till det där som inte finns längre. Minnen. Foton. Låtar. Drömmar.
Jag älskar vetskapen om att jag har så mycket minnen.

Idag tänkte jag på Jacob. En båt i Stockholms skärgård, en kamera i frusna händer, stormiga vårdagar vid havet, sena kvällar med billigt rödvin och stearinljus, promenader på Kronborg, vingar och fria vindar. Minnena vi delar är förevigt våra. Och så länge jag minns är du min vän.

Idag tänkte jag på Maja. Gansterstyle med moppen, långa nätter i vårt gemensamma vardagsrum, pojkar, delade tårar, bakispromenader i hembygdsparken, långra brev fulla med kärlek och långa brev fulla med ilska, hårda ord, varma ord, ord av kärlek, fjortisnätter, långisar med Umba och tramsiga eftermiddagar vid skåpen på Kungs. Föralltid är du min tvilling. Föralltid kommer jag att älska dig.

Idag tänkte jag på de två av många vänner som har förändrat mitt liv.

Marie.
Powered By Blogger