torsdag 22 december 2005

När man går vilse ska man stå still tills någon hittar en. Eventuellt krama ett träd under tiden.

Det är snart jul. Och som vanligt hinner världen alltid ifatt mig när jag minst anar det.

Det var längesen jag gjorde en lista..

Jag saknar:
  1. Sommar med sena kvällar och doften av hud blandat med saltvatten och solsken.
  2. Att cykla. När man är liten. I skogen. Eller på Välas parkering i jakt på femkronor.
  3. Värmen hans kropp ger när han ligger nära. [kärlek]
  4. Att börja ettan. I gymnasiet. När man fortfarande var sådär skyddad och naiv, men tillräckligt gammal för att vara medveten om världen utanför.
  5. Barndom. Att faktiskt inte ha ett bekymmer i världen som är större än vad man ska önska sig i julklapp.
  6. Hemmafester. De upphör när man bli stor nog att alka i baren. Då omvandlas de helt utan förvarning till förfester. Det är skitsynd.
  7. Bugg Päron.
  8. Ängelholms stadspark [!] på våren när de Japanska körsbärsträden blommar och man sitter i ett rosa regn av blommor som trillar av.
  9. Att vara tvungen att gå upp på morgonen.
  10. Tiden innan mobiltelefonen existerade. När man ringde hem till folk om man ville prata. Man sms:ade inte och man msn:ade inte. Man ringde. Det är old school.
  11. Pakten-Packen. Vi hade så jävla kul. Ingenting är värt så mycket som vänner som alltid ställer upp när hela världen känns som en enorm påse skit. Mina fjortis-år hade inte vart desamma utan er.

Nej, listor kommer aldrig bli överspelade.

Mary.
Powered By Blogger