söndag 5 mars 2006


Ibland upptäcker man ett tak, på ett litet hus. Med rök i skorstenen. Det är idylliskt. Det är teckning-som-man-ritade-på-dagis. Det är skönt att jag blir så glad över så små saker.
Ibland så försöker jag förklara, för andra. De brukar inte förstå. Men jag vet en som förstår. Tvilling.


Ibland kan en cigg fira ett fint väder. Sånt där väder som ger
huvudvärk så fort man kommer innanför dörren.
Men som är vackert att titta på. Eller att lyssna på.

Ett sånt väder som är värt en cigg, på balkongen i grön fjällräven jacka. Då ser jag ut som en fågelskådare. Fågelskådare är lätt the shit.



Och ibland längtar jag så att jag nästan ramlar i bitar efter att få dricka kaffe med mina bästa två. Plus bonus. Sånt förgyller mitt liv. Sånt är mitt liv. Så vill jag ha mitt liv.


Jag faller, mot en mark täckt av vitsippor.


Marie.
Powered By Blogger