tisdag 19 februari 2008

Ledighetsångest?

Visst är jag het?


Det är rätt konstigt egentligen. Hur man kan förändras som människa så radikalt på så kort tid. Resan/vistelsen i England förändrade mig, det är ett som är säkert. Jag ser helt annorlunda på livet nu. Jag känner inte att någonting jag gör är särskilt jobbigt. Det är alltid jobbigare att ha två jobb i ett främmande land. Inget känns farligt i jämförelse.
Idag och igår har jag varit vansinnigt driftig. Städat och diskat och pysslat. Jag är sjukt rastlös nämligen. Längtar till skolan börjar igen. Längtar efter sysselsättning. Har iaf ringt Gustav idag och frågat om han ville fika någon dag. Resten av veckan kommer gå till skolarbete och fixande. Ska göra klart svenskan, psykologin och historian.

Nu kommer snart mamma hit och vi ska åka hem till henne och kopiera en massa papper och käka lunch. Gött!

Marie
Powered By Blogger