måndag 14 april 2008

Jag är jättedålig på att studera. Jag får ingenting gjort i skolan för att jag tänker att jag ska jobba hemma. Får ingenting gjort hemma för att jag tänker att jag ska jobba i skolan.
Egentligen är jag jättedålig på att jobba också för det tråkar ut mig eller ger mig ångest.
Då kan man ju undra vad jag i slutändan faktiskt är bra på. Det tar en stund att komma på men jag har kommit fram till att jag är bra på att leva. Med detta menar jag inte att jag är bra på att äta/sova/bajsa utan att jag är bra på att göra sånt som jag tycker är kul. Det är synd att det inte inkluderar skola och arbete. Jag tycker att det är kul att strosa, att äta, att titta och att dansa på bord. Inget av detta är något som man faktiskt kan försörja sig på. Om man inte blir strippa, vilket jag visserligen har övervägt vid ett par tillfällen. Kom dock fram till att det nog inte hade passat sig så bra med tanke på min scenskräck.

En sak till jag är dålig på: vara intressant.

Jag ska bli som Fröken Kyrka och skriva roligt.

Marie
Powered By Blogger