måndag 19 november 2007

Ambivalent?

Jag ar irriterad, trott, frustrerad, otalig och less. Jag har haft en langtrakig dag framfor teven. Stackars barnet lyckades trilla och sla huvudet i golvet tva ganger och det gjorde ju inte varken min eller hennes dag roligare.

Tiden har gatt ovanligt langsamt idag helt enkelt. Jag har tittat pa klockan och undrat varfor den har borjat ticka baklanges. Det har den inte, inte egentligen. Men i min varld verkar tiden gora lite som den vill. Vissa dagar och vissa veckor tycks allt flyta pa och kanns ganska enkla. Andra dagar och veckor ar som seg kolasas.

Mitt liv ar som en burk med Heinz Ketchup. Forst hander inget, sen inget, sen annu mer inget, sen ALLT.

Jag ska hem om tolv dagar. Tick tack tick tack.

Nu ska jag laga mat for att jag lever ihop med en trott syster, en liten bebis och en stor bebis.

Marie
Powered By Blogger