torsdag 8 november 2007

Nagelful.

Idag vaknade jag och insag att all eventuell rorelse av nackpartiet skulle bli en omojlighet. Hur lyckas jag fa nacksparr av att sova? Jag har ett svagt minne av att jag, innan jag somnade, bullade upp kudden ganska rejalt. Nar jag vaknade lag jag kvar i samma position. Min nacke masta ha blivit ilsk av den obekvama sovstallningen och bestamt sig for att lasa. Last, svalt nyckeln och flytt landet har min nacke gjort. Dagen har alltsa spenderats framfor teven, med en stor rod halsduk lindad runt halsen for att forhindra att nackeln drar nyckeln ett varv till i laset.

Imorgon borjar helgen, for alla som har ett 9-5 jobb. For mig borjar slitet. Fredag-, lordag- och sondagkvall kommer spenderas bakom baren pa The Archers i vanlig ordning. Jag kan inte langre saga att jag hatar mitt jobb eftersom jag faktiskt har lart kanna en del manniskor dar och vissa av dem ar riktigt trevliga. Men jag vill inte heller hava ur mig nagra dumheter i stil med att jag alskar det eller ens gillar det litegrann. Jag kan saga att det ar rattsa likgiltigt. Vad jag daremot INTE gillar ar att jobba varje kvall en hel helg och inte fa chansen att vila ut. Nar det kommer till att sjalv festa; tanken har inte slagit mig. Sen jag kom hit har jag varit berusad en gang och det var pa sjalvaste The Archers, fast pa andra sidan bardisken. Ett datum ar dock bokat. 28/11 ska jag ga ner till puben, ikladd mina egna klader (till skillnad fran nar jag jobbar och tvingas dras med min sketna t-shirt med The Archers pa ena tutten och ett Stella Artois-marke pa ena armen) och dricka mig redlos. Detta kommer vara min basta kvall i detta landet, det ar jag nastan saker pa. For da vet jag att jag aldrig mer kommer vara tvungen att stalla mig bakom den dar baren och servera de dar mannen nagonsin igen. Det ar en tanke som ger mig pirr i magen.

Vad som ocksa ger mig pirr i magen ar Mats Morot, mig alldeles egna paj. Det ar dock en annan femma och den femman behaller jag i planboken. Vissa saker ar heliga. Puben ar inte en av dem. Mats Morot ar.

Nu ska jag forsoka hitta en stallning som inte tar dod pa min nacke och lasa lite bok. Har snart last ut Tulpanfeber. Den blev inte mycket battre efter forsta kapitlen, men fortfarande battre an OK Magazine.

Koss och ajoss.
Powered By Blogger