torsdag 15 november 2007

It's well good!


Idag ar jag pepp! Nar jag ar pepp maste jag lyssna pa min optimala pepp-lat: The Coral - Dreaming of you. Den hra hangt med i ar och dar, och forblir den utlimata laten att vara glad till!

Har precis testat klader, sorterat bort sant som inte far se sverige igen, bestamt vad som ska slangas, vad som ska ges till syster och vad som eventuellt kan klippas och sys i tills det blir bra igen! Ute ar det kallt! Solen skiner, himlen ar bla och i morse nar jag vaknade lag det faktiskt frost pa bilrutorna! Det ar kallt det! I alla fall for att vara England.

Oj, en annan hojdarlat ar Ed Harcourt - Apple of my eye. Den ar nog nummer tva pa listan av pepp-musik! Hoho! Livet leker kurragomma och jag tror precis att jag hittade det!

Om tva veckor och tva dagar ar jag i Goteborg. Hos Mattias! Om ca tre veckor ar jag troligtvis pa vag ner till Angelholm. Det ar en underlig kansla. Jag ar liksom sa himla uppspelt men samtidigt valdigt medveten om att det inte kommer ta en vecka tills jag ar "som vanligt" igen. Med "som vanligt" menar jag inte att jag ar precis samma person igen, for det kommer jag aldrig att bli. Men jag kommer snabbt anpassa mig och kanna mig hemma igen. Men det finns sa mycket annat jag langtar efter. I ar ska jag kopa min forsta alldeles egna julgran. Jag ska dessutom lova mig sjalv att inte fylla min lagenhet med en massa krimskrams igen. Prylar gor mig inte lycklig, for da hade jag varit precis lika nojd med livet har som det dar hemma. Nej, det som gor lycka ar karlek. Manniskor emellan. Och den speciella lilla karleken jag har till min kattfnatt saklart!

Har lite ont i halsen, borde nog kaka nagot halsonttabortare. Men asch, varfor da? Livet leker!

Marie
Powered By Blogger